Monogram rakije – Od tradicije do seksi letnjih koktela
Pijemo koktele sa votkom, viskijem, džinom… pa zašto ne bismo i sa rakijom!? Podsećaju na more, sunce i toplo vreme, a kao najavu za sve što nas čeka ovog leta, uživali smo u koktelima pravljenim sa rakijama i likerima “Monogram” u hotelu Old Mill Radisson Blu.
Ljubitelji dobre kapljice, uživali su svim čulima u koktelima koji su za ovu priliku bili predstavljeni u kombinaciji sa hranom. Osim iskrenih hedonista i ljubitelja rakije, svi posetioci su se složili da su kokteli bili odlični i bez obzira da li preferirate dunjevaču, šljivovicu ili možda medovaču zaljubićete se u Monogram na prvi gutljaj.
Nedavno sam prvi put imala priliku da probam rakije i likere Monogram i oduševili su me. Apsolutno hedonističko savršenstvo i iskustvo užitka u ukusima koji se sastoje od 6 vrsta voćnih rakija i 5 voćnih likera. Posebno interesantan mi je liker “Bitter 54”, koji čini čak 46 lekovitih trava i 8 voćnih esencija, zapravo to je biljni liker koji obiluje lekovitim svojstvima.
Uživali smo u savršenoj kombinaciji hrane i koktela, probali smo molekularne koktele Dunja munchmellow, Biter 54 sfera sa limun penom, koktel 54 Quince hard, a magični sastojak ovih koktela bila je Monogram rakija. Savršeno su se uklopili uz tapas hranu, kao što su praline od dimljenog kajmaka sa lešnikom, konfitiran mladi krompir punjen vazdušastom kremom od mladog sira, burgeri sa ajvarom, goveđi rep u hrskavoj korici, te razne slatke praline i čuveni sladoled, na koji se deluje tečnim azotom, što je zaštitni znak hotela Radisson.
Ovaj interesantan događaj je smišljen po principu all you can eat/drink za RSD 1900 i to nam se u početku učinilo kao malo jača cena, s obzirom da je hrana bila definisana kao tapas, što u Beogradu često podrazumeva grickalice iz prodavnice. Kada smo probali Radisson tapase zaključili smo se da je ovakvim događajima više nego isplativo prisustvovati, jer smo otišli siti zbog raznovrsnosti i savršenog ukusa svega što smo probali. Dodatan poen ide i za savršenu prezentaciju hrane i pažnju koja je bila posvećena svakom gostu, bez obzira na sjajnu posećenost događaja.
Rakija je deo naših običaja i stvaranja, ali da li ćete radije popiti rakiju ili viski, odlučiće strast i ljubav prema ovom piću. Uvek je imala posebno mesto u srpskoj tradiciji, od svadbi, slava, sahrana, pa do prirodnog leka za sve iz kućne apoteke. Godinama smo se loše ophodili prema njoj i potcenjivali je, ali vreme je da se rakije i likeri vrate na velika vrata.
Rakija je prepoznatljiva ne samo kao deo nasleđa, već i kao deo kulture i kao umetnost. Gotovo svi narodi imaju svoje nacionalno jako alkoholno piće, kod nas je to rakija. Potrebno je da se što više upoznajemo sa kulturom ispijanja rakije, ali i da se rakija promoviše na jedan otmen način kako bi konzumentu imponovalo kada je pije. Monogram nam je ponudio jedan potpuno drugačiji pristup prezentaciji rakije na veoma moderan i atraktivan način.
I na kraju da dodam mudru izreku koju nedavno pročitah, “Pijmo malo, ali pijmo dobro da bismo dugo pili”!


Vanja Vidaković
Zaljubljenik u hranu i lepu reč. Voli da kaže da najbolji zalogaji često proističu iz kombinacije jednostavnosti i bezgranične ljubavi.